Kompleksowe 6-cio etapowe szkolenie.
DLA KOGO?
Akademia skierowana jest do osób wiążących swoją przyszłość zawodową z obszarem zarządzania ludźmi oraz :
menedżerów personalnych i kandydatów na to stanowisko
trenerów wewnętrznych, trenerów biznesu i kandydatów do zawodu trenera
kadry kierowniczej, która w zakresie swoich obowiązków lub swoich oczekiwań widzi potrzebę rozwijania i wspierania swoich współpracowników w rozwoju umiejętności
pracowników działów personalnych
CELEM AKADEMII JEST DOSTARCZENIE UCZESTNIKOM UMIEJĘTNOŚCI ZWIĄZANYCH Z PROWADZENIEM COACHINGU ORAZ SZKOLEŃ WARSZTATOWYCH POPRZEZ:
pogłębienie wiedzy i umiejętności uczestników związanych z projektowaniem szkoleń, w tym w zakresie technik i narzędzi analizy potrzeb szkoleniowych, tworzenia i prowadzenia warsztatów szkoleniowych, badania efektywności szkoleń
rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie pracy z grupą: wykorzystania aktywizujących i atrakcyjnych metod przekazu treści wykładowych, technik komunikacji interpersonalnej, radzenia sobie w sytuacjach trudnych
rozwój praktycznych umiejętności radzenia sobie w roli coacha i trenera biznesu
EFEKTY KSZTAŁCENIA
WIEDZA - uczestnik ma wiedzę z tematów związanych z projektowaniem szkoleń, w tym w zakresie technik i narzędzi analizy potrzeb szkoleniowych, tworzenia i prowadzenia warsztatów szkoleniowych, badania efektywności szkoleń. Ma wiedzę z zakresu narzędzi i metod szkoleniowych, modeli powadzenia szkoleń. Wie też, czym jest coaching, jakie są jego rodzaje i odmiany, wiem jak wygląda proces i struktura coachingu.
UMIEJĘTNOŚCI - uczestnik umie prowadzić coaching narzędziowy oraz potrafi prowadzić szkolenia z wykorzystaniem aktywizujących i atrakcyjnych metod przekazu treści wykładowych, używa warsztatowych metod w prowadzeniu szkoleń. Świadomie korzysta z technik komunikacji interpersonalnej. Potrafi radzić sobie w sytuacjach trudnych podczas szkoleń i podczas coachingu.
KOMPETENCJE - efektywnie pracuje w roli trenera wykorzystującego metody warsztatowe oraz w roli coacha. Rozwija praktyczne umiejętności radzenia sobie w roli trenera, coacha i konsultanta. Dba o własny rozwój, potrafi analizować swoje mocne strony i obszary do rozwoju.
Program akademii:
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W PROWADZENIU SZKOLEŃ - NARZĘDZIA PSYCHOLOGII PRAKTYCZNEJ
- Narzędzia budowania kontaktu z grupą.
- Elementy typologii osobowości.
- Konstruktywne komunikaty.
- Asertywność w prowadzeniu szkoleń
ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH
- Wprowadzenie do analizy potrzeb szkoleniowych.
- Badanie potrzeb szkoleniowych w szerokim kontekście.
- Narzędzia i metody badania potrzeb.
- Narzędzia komunikacyjne służące do rozpoznawania potrzeb.
- Badanie potrzeb szkoleniowych w kontakcie bezpośrednim.
- Interpretacja i wykorzystanie wyników badania potrzeb.
BADANIE EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ
- Czynniki mające wpływ na efektywność szkoleń.
- Poziomy badania efektywności szkoleń.
- Przegląd najbardziej znanych metod badania efektywności szkoleń.
- Cele szkolenia a kryteria pomiaru jego efektywności.
- Ewaluacja szkoleń a gwarancje efektywności.
- Narzędzia pomiaru efektywności szkoleń.
LOGIKA TWORZENIA WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH
- Przekładanie wniosków z analizy potrzeb na cele i zakres projektu.
- Wybór tematów do projektów otwartych.
- Metodologia, formułowanie celów i efektów projektu.
- Logika/metodologia tworzenia projektów szkoleniowych.
- Tworzenie indywidualnych konspektów szkoleń.
- Analiza SWOT i weryfikacja stworzonych konspektów.
- Praktyczne testowanie konspektów - wprowadzanie korekt
SZTUKA WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
- Struktura prezentacji
- Gesty i praca głosem, mimika, kontakt wzrokowy, postawa
- Wykorzystanie przestrzeni
- Stres
- Odpowiadanie na pytania
- Slajdy jako narzędzia wsparcia.
PROWADZENIE SZKOLEŃ METODĄ WARSZTATOWĄ - ZAŁOŻENIA I METODY I
- Przypomnienie form pracy aktywnej z grupą.
- Dobór formy ćwiczeń do celu szkolenia, stopnia zaawansowania grupy, etapu procesu grupowego.
- Zasady konstruowania doświadczeń.
- Etapy prowadzenia szkoleń.
- Trenowanie poszczególnych etapów prowadzenia szkoleń.
PROWADZENIE SZKOLEŃ METODĄ WARSZTATOWĄ - ZAŁOŻENIA I METODY II - MODEL DIAGNOSTYCZNY PROWADZENIA SZKOLEŃ
- Zasady konstruowania doświadczeń
- Etapy prowadzenia szkoleń modelem diagnostycznym, wprowadzenie modelu pracy szkoleniowej wraz z jego kluczowymi elementami
- Trenowanie poszczególnych etapów prowadzenia szkoleń przez poszczególnych uczestników (psychodrama - diagnoza, analiza, tworzenie sytuacji korekcyjnej z wprowadzeniem modelu, trening)
DYNAMIKA PROCESU GRUPOWEGO I JEJ WYKORZYSTANIE W PROCESIE DYDAKTYCZNYM
- Faza rozwoju małej grupy.
- Faza zależności.
- Faza różnicowania.
- Faza kryzysu odpowiedzialności.
- Atak na lidera.
- Faza nadzwyczajnej mocy grupy.
- Faza realnych możliwości.
ZASADY PROWADZENIA TRENINGU ON THE JOB - INDYWIDUALNYCH SESJI SZKOLENIOWYCH W MIEJSCU PRACY
- Jak pracować jako trener dla określonej grupy zawodowej np, menadżerów, handlowców?
- Jak udzielać informacji zwrotnych zawierających kompletne standardy postępowania?
- Jak budować sytuacje korekcyjne w oparciu o modele i standardy?
- Jak zwiększać szanse na wdrożenie trenowanych umiejętności przez szkolonego indywidualnie
TRUDNE SYTUACJE W PRACY TRENERA PODCZAS PROWADZENIA SZKOLEŃ
- Typowe trudne sytuacje w pracy szkoleniowej.
- Praca z zakłóceniami.
- Trener wobec konfliktu w grupie.