Akademia trenera i coacha biznesu. Kompleksowe 6-cio etapowe szkolenie. DLA KOGO? Akademia skierowana jest do osób wiążących swoją przyszłość zawodową z obszarem zarządzania ludźmi oraz menedżerów personalnych i kandydatów na to stanowisko. Trenerów wewnętrznych, trenerów biznesu i kandydatów do zawodu trenera. Kadry kierowniczej, która w zakresie swoich obowiązków lub swoich oczekiwań widzi potrzebę rozwijania i wspierania swoich współpracowników w rozwoju umiejętności. Pracowników działów personalnych. CELEM AKADEMII JEST DOSTARCZENIE UCZESTNIKOM UMIEJĘTNOŚCI ZWIĄZANYCH Z PROWADZENIEM COACHINGU ORAZ SZKOLEŃ WARSZTATOWYCH POPRZEZ: pogłębienie wiedzy i umiejętności uczestników związanych z projektowaniem szkoleń, w tym w zakresie technik i narzędzi analizy potrzeb szkoleniowych, tworzenia i prowadzenia warsztatów szkoleniowych, badania efektywności szkoleń rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie pracy z grupą: wykorzystania aktywizujących i atrakcyjnych metod przekazu treści wykładowych, technik komunikacji interpersonalnej, radzenia sobie w sytuacjach trudnych rozwój praktycznych umiejętności radzenia sobie w roli coacha i trenera biznesu EFEKTY KSZTAŁCENIA WIEDZA - uczestnik ma wiedzę z tematów związanych z projektowaniem szkoleń, w tym w zakresie technik i narzędzi analizy potrzeb szkoleniowych, tworzenia i prowadzenia warsztatów szkoleniowych, badania efektywności szkoleń. Ma wiedzę z zakresu narzędzi i metod szkoleniowych, modeli powadzenia szkoleń. Wie też, czym jest coaching, jakie są jego rodzaje i odmiany, wiem jak wygląda proces i struktura coachingu. UMIEJĘTNOŚCI - uczestnik umie prowadzić coaching narzędziowy oraz potrafi prowadzić szkolenia z wykorzystaniem aktywizujących i atrakcyjnych metod przekazu treści wykładowych, używa warsztatowych metod w prowadzeniu szkoleń. Świadomie korzysta z technik komunikacji interpersonalnej. Potrafi radzić sobie w sytuacjach trudnych podczas szkoleń i podczas coachingu. KOMPETENCJE - efektywnie pracuje w roli trenera wykorzystującego metody warsztatowe oraz w roli coacha. Rozwija praktyczne umiejętności radzenia sobie w roli trenera, coacha i konsultanta. Dba o własny rozwój, potrafi analizować swoje mocne strony i obszary do rozwoju. Program akademii: KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W PROWADZENIU SZKOLEŃ - NARZĘDZIA PSYCHOLOGII PRAKTYCZNEJ Narzędzia budowania kontaktu z grupą.Elementy typologii osobowości. Konstruktywne komunikaty. Asertywność w prowadzeniu szkoleń ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH Wprowadzenie do analizy potrzeb szkoleniowych. Badanie potrzeb szkoleniowych w szerokim kontekście. Narzędzia i metody badania potrzeb. Narzędzia komunikacyjne służące do rozpoznawania potrzeb. Badanie potrzeb szkoleniowych w kontakcie bezpośrednim. Interpretacja i wykorzystanie wyników badania potrzeb. BADANIE EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ Czynniki mające wpływ na efektywność szkoleń.Poziomy badania efektywności szkoleń. Przegląd najbardziej znanych metod badania efektywności szkoleń. Cele szkolenia a kryteria pomiaru jego efektywności. Ewaluacja szkoleń a gwarancje efektywności. Narzędzia pomiaru efektywności szkoleń. LOGIKA TWORZENIA WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH Przekładanie wniosków z analizy potrzeb na cele i zakres projektu.Wybór tematów do projektów otwartych.Metodologia, formułowanie celów i efektów projektu. Logika/metodologia tworzenia projektów szkoleniowych. Tworzenie indywidualnych konspektów szkoleń.Analiza SWOT i weryfikacja stworzonych konspektów.Praktyczne testowanie konspektów - wprowadzanie korekt SZTUKA WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH Struktura prezentacjiGesty i praca głosem, mimika, kontakt wzrokowy, postawaWykorzystanie przestrzeniStresOdpowiadanie na pytaniaSlajdy jako narzędzia wsparcia. PROWADZENIE SZKOLEŃ METODĄ WARSZTATOWĄ - ZAŁOŻENIA I METODY I Przypomnienie form pracy aktywnej z grupą. Dobór formy ćwiczeń do celu szkolenia, stopnia zaawansowania grupy, etapu procesu grupowego. Zasady konstruowania doświadczeń. Etapy prowadzenia szkoleń. Trenowanie poszczególnych etapów prowadzenia szkoleń. PROWADZENIE SZKOLEŃ METODĄ WARSZTATOWĄ - ZAŁOŻENIA I METODY II - MODEL DIAGNOSTYCZNY PROWADZENIA SZKOLEŃ Zasady konstruowania doświadczeń Etapy prowadzenia szkoleń modelem diagnostycznym, wprowadzenie modelu pracy szkoleniowej wraz z jego kluczowymi elementami Trenowanie poszczególnych etapów prowadzenia szkoleń przez poszczególnych uczestników (psychodrama - diagnoza, analiza, tworzenie sytuacji korekcyjnej z wprowadzeniem modelu, trening) DYNAMIKA PROCESU GRUPOWEGO I JEJ WYKORZYSTANIE W PROCESIE DYDAKTYCZNYM Faza rozwoju małej grupy.Faza zależności. Faza różnicowania. Faza kryzysu odpowiedzialności. Atak na lidera. Faza nadzwyczajnej mocy grupy. Faza realnych możliwości. ZASADY PROWADZENIA TRENINGU ON THE JOB - INDYWIDUALNYCH SESJI SZKOLENIOWYCH W MIEJSCU PRACY Jak pracować jako trener dla określonej grupy zawodowej np, menadżerów, handlowców? Jak udzielać informacji zwrotnych zawierających kompletne standardy postępowania?Jak budować sytuacje korekcyjne w oparciu o modele i standardy?Jak zwiększać szanse na wdrożenie trenowanych umiejętności przez szkolonego indywidualnie TRUDNE SYTUACJE W PRACY TRENERA PODCZAS PROWADZENIA SZKOLEŃ Typowe trudne sytuacje w pracy szkoleniowej.Praca z zakłóceniami.Trener wobec konfliktu w grupie. Zapraszamy do kontaktu 534 934 966.