Akademia Trenera i Coacha Biznesu

To kompleksowy, 6-cio etapowy projekt.

Dla kogo?

  • dla osób wiążących swoją przyszłość zawodową z obszarem zarządzania ludźmi

  • menedżerów personalnych i kandydatów na to stanowisko

  • tenerów wewnętrznych, trenerów biznesu i kandydatów do zawodu trenera

  • kadry kierowniczej, która w zakresie swoich obowiązków lub swoich oczekiwań, widzi potrzebę rozwijania i wspierania swoich współpracowników w rozwoju umiejętności

  • pracowników działów personalnych i kadr

Celem Akademii jest dostarczenie uczestnikom umiejętności związanych z prowadzeniem coachingu oraz szkoleń warsztatowych poprzez:

  • pogłębienie wiedzy i umiejętności uczestników, związanych z projektowaniem szkoleń, w tym w zakresie technik i narzędzi analizy potrzeb szkoleniowych, tworzenia i prowadzenia warsztatów szkoleniowych, badania efektywności szkoleń

  • rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie pracy z grupą: wykorzystania aktywizujących i atrakcyjnych metod przekazu treści wykładowych, technik komunikacji interpersonalnej, radzenia sobie w sytuacjach trudnych

  • rozwój praktycznych umiejętności radzenia sobie w roli coacha i trenera biznesu

Spodziewane efekty?

  • WIEDZA -  uczestnik ma wiedzę z tematów związanych z projektowaniem szkoleń, w tym w zakresie technik i narzędzi analizy potrzeb szkoleniowych, tworzenia i prowadzenia warsztatów szkoleniowych, badania efektywności szkoleń.  Ma wiedzę z zakresu narzędzi i metod szkoleniowych, modeli powadzenia szkoleń. Wie też, czym jest coaching, jakie są jego rodzaje i odmiany, wie jak wygląda proces i struktura coachingu

  • UMIEJĘTNOŚCI - uczestnik umie prowadzić coaching narzędziowy oraz potrafi prowadzić szkolenia z wykorzystaniem aktywizujących i atrakcyjnych metod przekazu treści wykładowych, używa warsztatowych metod w prowadzeniu szkoleń. Świadomie korzysta z technik komunikacji interpersonalnej. Potrafi radzić sobie w sytuacjach trudnych podczas szkoleń i podczas coachingu

  • KOMPETENCJE - efektywnie pracuje w roli trenera wykorzystującego metody warsztatowe oraz w roli coacha. Rozwija praktyczne umiejętności radzenia sobie w roli trenera, coacha i konsultanta. Dba o własny rozwój, potrafi analizować swoje mocne strony i obszary do rozwoju

Program Akademii:

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W PROWADZENIU SZKOLEŃ - NARZĘDZIA PSYCHOLOGII PRAKTYCZNEJ

  • - narzędzia budowania kontaktu z grupą
  • - elementy typologii osobowości
  • - konstruktywne komunikaty 
  • - asertywność w prowadzeniu szkoleń  

ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH

  • - wprowadzenie do analizy potrzeb szkoleniowych 
  • - badanie potrzeb szkoleniowych w szerokim kontekście
  • - narzędzia i metody badania potrzeb 
  • - narzędzia komunikacyjne służące do rozpoznawania potrzeb
  • - badanie potrzeb szkoleniowych w kontakcie bezpośrednim 
  • - interpretacja i wykorzystanie wyników tego badania

BADANIE EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ

  • - czynniki mające wpływ na efektywność szkoleń
  • - poziomy badania efektywności szkoleń
  • - przegląd najbardziej znanych metod badania efektywności szkoleń
  • - cele szkolenia a kryteria pomiaru jego efektywności 
  • - ewaluacja szkoleń a gwarancje efektywności
  • - narzędzia pomiaru efektywności szkoleń 

LOGIKA TWORZENIA WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH

  • - przekładanie wniosków z analizy potrzeb na cele i zakres projektu
  • - wybór tematów do projektów otwartych
  • - metodologia, formułowanie celów i efektów projektu
  • - logika/metodologia tworzenia projektów szkoleniowych
  • - tworzenie indywidualnych konspektów szkoleń
  • - analiza SWOT i weryfikacja stworzonych konspektów
  • - praktyczne testowanie konspektów
  • - wprowadzanie korekt 

SZTUKA WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH

  • - struktura prezentacji
  • - gesty i praca głosem, mimika, kontakt wzrokowy, postawa
  • - wykorzystanie przestrzeni
  • - stres
  • - odpowiadanie na pytania
  • - slajdy jako narzędzia wsparcia

PROWADZENIE SZKOLEŃ METODĄ WARSZTATOWĄ - ZAŁOŻENIA I METODY I

  • - przypomnienie form pracy aktywnej z grupą
  • - dobór formy ćwiczeń do celu szkolenia, stopnia zaawansowania grupy, etapu procesu grupowego
  • - zasady konstruowania doświadczeń 
  • - etapy prowadzenia szkoleń
  • - trenowanie poszczególnych etapów prowadzenia szkoleń

PROWADZENIE SZKOLEŃ METODĄ WARSZTATOWĄ - ZAŁOŻENIA I METODY II - MODEL DIAGNOSTYCZNY PROWADZENIA SZKOLEŃ

  • - zasady konstruowania doświadczeń 
  • - etapy prowadzenia szkoleń modelem diagnostycznym, wprowadzenie modelu pracy szkoleniowej wraz z jego kluczowymi elementami 
  • - trenowanie poszczególnych etapów prowadzenia szkoleń przez poszczególnych uczestników (psychodrama - diagnoza, analiza, tworzenie sytuacji korekcyjnej z wprowadzeniem modelu, trening)

DYNAMIKA PROCESU GRUPOWEGO I JEJ WYKORZYSTANIE W PROCESIE DYDAKTYCZNYM

  • - faza rozwoju małej grupy
  • - faza zależności
  • - faza różnicowania
  • - faza kryzysu odpowiedzialności 
  • - atak na lidera
  • - faza nadzwyczajnej mocy grupy
  • - faza realnych możliwości

ZASADY PROWADZENIA TRENINGU ON THE JOB - INDYWIDUALNYCH SESJI SZKOLENIOWYCH W MIEJSCU PRACY

  • - Jak pracować jako trener dla określonej grupy zawodowej np. menadżerów, handlowców? 
  • - Jak udzielać informacji zwrotnych zawierających kompletne standardy postępowania?
  • - Jak budować sytuacje korekcyjne w oparciu o modele i standardy?
  • - Jak zwiększać szanse na wdrożenie trenowanych umiejętności przez szkolonego indywidualnie?

TRUDNE SYTUACJE W PRACY TRENERA PODCZAS PROWADZENIA SZKOLEŃ

  • - typowe trudne sytuacje w pracy szkoleniowej
  • - praca z zakłóceniami
  • - trener wobec konfliktu w grupie

Brzmi interesująco?

Zadzwoń do nas!

Telefon: +48 543 934 966
E-mail: pawel.sutowicz@csic.pl