-
19 i 20 luty 2025Data warsztatów
-
Miejsce
-
Promocja: 2500 zł netto / osKoszt warsztatów
Dołącz do nas!
Zacznij efektywnie zarządzać swoim zespołem. Bądź z nami 19 i 20 lutego!
O czym jest szkolenie?
To praktyczny warsztat mający na celu dostarczenie Ci gotowego narzędzia, czyli niezbędnika managera.
To szkolenie da Ci wsparcie w radzeniu sobie z wyzwaniami szefowskimi, pokaże Ci Twój indywidualny styl zarządzania, pomoże w komunikacji z pracownikami, ułatwi Ci zarządzanie zespołem, dając adekwatne narzędzia.
Treść oparta jest na sprawdzonych modelach i koncepcjach oraz naszym wieloletnim doświadczeniu zarówno w zarządzaniu, jak i w prowadzeniu szkoleń.
Wykorzystujemy tu badanie DISC D3. Test kompetencji DISC daje informację zwrotną m.in. o stylu komunikacji, o wrodzonych predyspozycjach w dziedzinie sprzedaży oraz indywidualnym podejściu do obsługi klienta, określa poziom decyzyjności, odporności na stres, postawę wobec zmian czy umiejętności analityczne. Takie badanie wykonasz przed szkoleniem, a potem wyniki omówimy na warsztacie.
Od wielu lat prowadzimy szkolenia, indywidualne coachingi dla managerów, HR managerów, coachów, trenerów, handlowców. Posiadamy własne, wieloletnie doświadczenie szefowskie, biznesowe, trenerskie i coachingowe.
Co da Ci ten warsztat?
-
Efekt: Znajomość narzędzi komunikacyjnych, świadomość ich wpływu na organizację pracy i motywację pracowników.
-
Efekt: Świadomość specyfiki swojego zawodu, budowanie pozytywnego podejścia do roli managera w realiach dużej i małej organizacji.
-
Efekt: Umiejętność wyznaczania pracownikom granic i komunikowanie preferencji zgodnie z systemem wartości szefa.
-
Efekt: Umiejętność żonglowania różnymi stylami zarządzania i dopasowania ich do sytuacji.
-
Efekt: Wzmocnienie managera w zakresie doceniania podwładnych i egzekwowania ustaleń oraz w najtrudniejszych momentach prowadzenia codziennej pracy.
-
Efekt: Zwiększenie skuteczności w motywowaniu ludzi.
DISC D3 jest skutecznym narzędziem, jeśli chcesz wiedzieć:
-
W których obszarach tkwi Twój potencjał?
-
Jak dobrać do zespołu osoby, które będą chciały pracować na wspólny cel?
-
Dlaczego z jednymi w zespole bardzo dobrze Ci się współpracuje, a praca z innymi, mimo Twoich największych wysiłków, jest prawdziwym wyzwaniem?
-
Co zrobić, aby utrzymać zaangażowanie poszczególnych członków zespołu?
-
Jak rozwijać ich potencjał, by osiągać jeszcze lepsze wyniki?
Program:
-
Dzień 1
-
A. Wprowadzenie do koncepcji DISC D3
B. Twój indywidualny styl zarządzania - omówienie wyników w odniesieniu do roli managera
C. Rola komunikacji w relacji szef – pracownik w odniesieniu do koncepcji DISC D3
Kultura i dynamika pracy danego zespołu jest tak unikatowa, jak unikatowy jest każdy pracownik w zespole, stąd wykorzystując wyniki badania DISC D3, celem warsztatu jest:
– Lepsze zrozumienie przez Uczestników kultury zespołu: potencjału całego zespołu, wartości, motywacji, uwzględniając profile poszczególnych osób, ale i potencjalnych wyzwań we współpracy.
– Poznanie różnych stylów zachowań oraz doświadczenie tego, jak różne style przejawiają się w codziennej współpracy oraz co osoby o poszczególnych stylach mogą zrobić, aby podnosić swoją efektywność – na poziomie współpracy np. zespołu managerów, współpracy z zespołami czy też klientami.
– Wypracowanie strategii współpracy – co warto zrobić, na co położyć nacisk, aby wykorzystać potencjał zespołu i jeszcze podnieść jakość współpracy, w tym np. kontrakt zasad współpracy wypracowany przez zespół czy plan konkretnych działań, które każdy podejmie dla podniesienie jakości współpracy.
Cel: Trening efektywnej i adekwatnej komunikacji w procesie zarządzania i motywowania pracowników, trening możliwych narzędzi ułatwiających komunikację.
Efekt: Znajomość narzędzi komunikacyjnych, świadomość ich wpływu na organizację pracy i motywację pracowników. -
Dzień 2
-
Rola managera – szef jako zawód.
Cel: Pokazanie roli i funkcji managera.
Zakres: Rola managera, obszary pracy szefa (decyzja, negocjacje, prośba)
Efekt: Świadomość specyfiki swojego zawodu, budowanie pozytywnego podejścia do roli managera w realiach dużej i małej organizacji.
Zasady współpracy w zespole.
Cel: Pokazanie „expose” jako narzędzia wspierającego szefa w budowaniu atmosfery jasności w zespole i odpowiedzialności pracowników.
Zakres i efekt: Umiejętność wyznaczania pracownikom granic i komunikowanie preferencji zgodnie z systemem wartości szefa.
Style przywództwa - elastyczność w zarządzaniu wg Blancharda.
Każdy etap pracy wymaga innego podejścia. Szef powinien obserwować, wiedzieć, gdzie znajdują się pracownicy i jak powinno wyglądać zarządzanie. Na tym właśnie polega przywództwo sytuacyjne.
Cel: Manager powinien dopasować styl zarządzania do sytuacji. Nie może nauczyć się jednego typu zachowań i próbować wykorzystywać go w każdym przypadku. Jego elastyczność musi polegać na zmianie metody zarządzania w zależności od okoliczności, które mają miejsce.
Efekt: Szef umie żonglować różnymi stylami zarządzania i dopasować je do sytuacji.
Komunikowanie niepopularnych, trudnych decyzji i nagradzanie pracowników.
Cel: Trening sposobu na rozmowę dotyczącą delegowania zadań, praca na powtarzających się, trudnych sytuacjach szefowskich. Trening sposobów na rozmowy z zakresu nagradzania pracownika oraz z zakresu informowania o błędach i egzekwowania ustaleń.
Efekt: Wzmocnienie managera w zakresie doceniania podwładnych i egzekwowania ustaleń oraz w najtrudniejszych momentach prowadzenia codziennej pracy.
Czynniki motywujące pracowników
Cel: Wypracowanie puli nagród i oraz ewentualnych konsekwencji dla pracownika.
Zakres: Rozszerzenie listy możliwych poza finansowych konsekwencji oraz nagród
i sposobów doceniania – „burza mózgów.
Efekt: Zwiększenie skuteczności szefa w motywowaniu ludzi.
Dołącz do nas!
Zacznij efektywnie zarządzać swoim zespołem. Bądź z nami 19 i 20 lutego!