Akademia Menedżera. 5 niezależnych etapów kompleksowego szkolenia dla kadry kierowniczej-stacjonarnie lub online. Szkolenie polecamy szefom chcącym doskonalić swoje umiejętności zarządzania ludźmi w oparciu o sprawdzone praktyczne mechanizmy psychologiczne. Grupa docelowa: Właściciele firm, menadżerowie zarządzający pracownikami lub planujący rozwój i zatrudnienie pracowników, którzy chcą świadomie budować zespoły, rozwijać kompetencje menadżerskie, wpływać na jakość pracy pracowników, ich zaangażowanie i osiągane wyniki. 1. Etap I - Doskonalenie umiejętności komunikacji i efektywności własnej Cele edukacyjne szkolenia: budowanie i stosowanie w praktyce pozytywnej komunikacji we współpracy z zespołem, dbanie o efektywną komunikację w relacji szef- podwładny oraz o dobrą atmosferę w zespole Wiedza: Uczestnicy poznają wiedzę o strategiach komunikacyjnych. Będą znali narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej. Będą rozumieli jakie czynniki mają wpływ na efektywność menadżerską. Umiejętności: Umiejętność nazywania swoich intencji i interesów Umiejętność udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej, umiejętność dostosowania komunikacji do potrzeb odbiorcy, aby była ona bardziej efektywna. Kompetencje: Uczestnicy rozumieli jak różnice w osobowościach i charakterach wpływają na relację szef-podwładny. Bardziej świadomie i efektywnie będą komunikowali się z pracownikami. Będą potrafili lepiej planować swój czas i efektywniej go wykorzystywać. 2. Etap II - Rozwój kompetencji menadżerskich zarządzania zespołem. Cele edukacyjne szkolenia: rozwój najważniejszych kompetencji menadżerskich, takich jak: motywowanie, monitorowanie wyników, egzekwowanie, komunikowanie decyzji i oczekiwań, budowanie jednolitych reguł w zespole,wymania doświadczeń i inspiracja w zakresie motywacji pracowników – najlepsze praktyki Wiedza: Uczestnicy poznają zasady i reguły prowadzenia rozmów menadżerskich. Będą rozumieli mechanizmy i czynniki budowania motywacji wśród pracowników. Umiejętności: umiejętność egzekwowania ustaleń; umiejętność komunikowania trudnych decyzji menadżerskich;umiejętność wyznaczania reguł i zasad obowiązujących w zespole;umiejętność prowadzenie rozmów o poziomie realizacji zadań i celów. Kompetencje: Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili lepiej przygotowywać się do ważnych rozmów z pracownikami. Wzrośnie ich świadomość mechanizmów motywacji i demotywacji pracowników. Będą umieli również lepiej zarządzać emocjami własnymi oraz pracowników w obliczu trudnych rozmów poszerzenie narzędzi i sposobów do motywowania pracowników; 3. ETAP III – Cochingowy styl zarządzania – jak rozwijać umiejętności pracowników i poprzez to, poprawiać wskaźniki biznesowe. Cele edukacyjne szkolenia: rozwój kompetencji zarządzania rozwojem pracowników, usprawnienie procesów planowania rozwoju nowych pracowników,zwiększanie efektywności biznesowej w zarządzaniu zespołem, poprzez rozwój kompetencji zespołu. Wiedza: Uczestnicy poznają modele coachingu jakie warto używać w zarządzaniu zespołem. Dowiedzą się jakie są zasady badania kompetencji pracowników. Będą wiedzieli, jak można analizować efektywność biznesową w zestawieniu z lukami kompetencyjnymi u pracowników. Umiejętności: umiejętności analizowania u pracowników ich mocnych stron i obszarów do rozwoju;umiejętność udzielania dydaktycznej informacji zwrotnej;umiejętność przekładania celów biznesowych na rozwój kompetencji pracowników; umiejętność angażowania pracowników w poszukiwanie pomysłów i rozwój umiejętności własnych; Kompetencje: Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili wdrożyć mechanizmy rozwojowe w zespole. Będą umieli lepiej diagnozować mocne strony i obszary do rozwoju swoich pracowników. Będą wiedzieli, jak wykorzystywać mechanizmy coachingowe w zarządzaniu. 4. Etap IV - Rozwój kompetencji przywództwa i budowania zespołu w oparciu Koncepcję Przywództwa Sytuacyjnego wg Blancharda i mechanizmy PROCESU GRUPOWEGO. Cele edukacyjne szkolenia: wzmocnienie procesu świadomego zarządzania zespołem, zróżnicowanym pod względem posiadanej wiedzy i umiejętności oraz różnej motywacji do danych zadań/celów;budowanie autorytetu lidera oraz budowanie zespołu z wykorzystaniem wiedzy o procesie grupowym: jak budować odpowiedzialne postawy w zespole, jak rozwiązywać konflikty w zespole, jak radzić sobie ze marudzeniem i narzekaniem w zespole. Wiedza: Uczestnicy poznają model przywództwa sytuacyjnego. Zapoznają się z teorią Procesu Grupowego i mechanizmami faz rozwoju małej grupy. Poznają czynniki wpływające na wypalenie zawodowe. Umiejętności: umiejętność rozwiązywania konfliktów w zespole; umiejętność radzenia sobie ze spadkiem motywacji i marudzącym/narzekającym pracownikiem, który ma duży potencjał,umiejętność dostosowania komunikowania oczekiwań i sposobu zarządzania zadaniem w zależności od kompetencji i motywacji pracownika do danego zadania, Kompetencje: Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili lepiej planować rozwój i budowanie zespołu. W obliczu ewentualnych konfliktów będą umieli świadomie prowadzić mediacje menadżerskie pomiędzy pracownikami. Uczestnicy zdobędą kompetencje stosowania modelu przywództwa sytuacyjnego w swoich zespołach, a rozumienie mechanizmów procesu grupowego pozwoli im bardziej skutecznie prowadzić zebrania i spotkania z pracownikami. 5. Etap V – Wystąpienia publiczne, tworzenie prezentacji multimedialnych oraz rekrutacja ludzi do pracy. Cele edukacyjne szkolenia: Zwiększenie prawdopodobieństwa uzyskania oczekiwanego efektu wystąpienia publicznego dzięki zastosowaniu sprawdzonych metod na etapie przygotowania oraz skutecznych technik prezentacyjnych.Ograniczenie negatywnych emocji związanych wystąpieniami publicznymi.Uświadomienie atutów i rezerw własnego stylu prezentera.Przygotowanie uczestników od samodzielnej profesjonalnej rekrutacji ludzi do pracy. Wiedza: Uczestnicy poznają Umiejętności: Budowanie pewności siebie przed i w trakcie wystąpień.Wykorzystania gestów oraz kontaktu wzrokowego.Poruszania się po sali, zarządzania przestrzenią.Skutecznej selekcji potencjalnych kandydatów. Prowadzenia ustrukturyzowanej rozmowy rekrutacyjnej.Praktycznego wykorzystania modelu STAR. Kompetencje: Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili efektywnie występować publicznie, prowadzić zebrania oraz przygotować profesjonalną prezentację multimedialną. W drugim dniu szkolenia uczestnicy zdobędą kompetencje skutecznej rekrutacji ludzi do pracy w oparciu o sprawdzone mechanizmy psychologii biznesu oraz samodzielnie prowadzić rozmowy kwalifikacyjne. Zapraszamy do kontaktu 534 934 966.