5 niezależnych etapów kompleksowego szkolenia dla kadry kierowniczej-stacjonarnie lub online.
Szkolenie dedykowane dla szefów chcących doskonalić swoje umiejętności zarządzania ludźmi w oparciu o sprawdzone praktyczne mechanizmy psychologiczne.
Grupa docelowa:
Właściciele firm, menadżerowie zarządzający pracownikami lub planujący rozwój i zatrudnienie pracowników, którzy chcą świadomie budować zespoły, rozwijać kompetencje menadżerskie, wpływać na jakość pracy pracowników, ich zaangażowanie i osiągane wyniki.
1. Etap I - Doskonalenie umiejętności komunikacji i efektywności własnej
Cele edukacyjne szkolenia:
- budowanie i stosowanie w praktyce pozytywnej komunikacji we współpracy z zespołem,
- dbanie o efektywną komunikację w relacji szef- podwładny oraz o dobrą atmosferę w zespole
Wiedza:
Uczestnicy poznają wiedzę o strategiach komunikacyjnych. Będą znali narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej. Będą rozumieli jakie czynniki mają wpływ na efektywność menadżerską.
Umiejętności:
Umiejętność nazywania swoich intencji i interesów
Umiejętność udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej, umiejętność dostosowania komunikacji do potrzeb odbiorcy, aby była ona bardziej efektywna.
Kompetencje:
Uczestnicy rozumieli jak różnice w osobowościach i charakterach wpływają na relację szef-podwładny. Bardziej świadomie i efektywnie będą komunikowali się z pracownikami. Będą potrafili lepiej planować swój czas i efektywniej go wykorzystywać.
2. Etap II - Rozwój kompetencji menadżerskich zarządzania zespołem.
Cele edukacyjne szkolenia:
- rozwój najważniejszych kompetencji menadżerskich, takich jak: motywowanie, monitorowanie wyników, egzekwowanie, komunikowanie decyzji i oczekiwań, budowanie jednolitych reguł w zespole,
- wymania doświadczeń i inspiracja w zakresie motywacji pracowników – najlepsze praktyki
Wiedza:
Uczestnicy poznają zasady i reguły prowadzenia rozmów menadżerskich. Będą rozumieli mechanizmy i czynniki budowania motywacji wśród pracowników.
Umiejętności:
- umiejętność egzekwowania ustaleń;
- umiejętność komunikowania trudnych decyzji menadżerskich;
- umiejętność wyznaczania reguł i zasad obowiązujących w zespole;
- umiejętność prowadzenie rozmów o poziomie realizacji zadań i celów.
Kompetencje:
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili lepiej przygotowywać się do ważnych rozmów z pracownikami. Wzrośnie ich świadomość mechanizmów motywacji i demotywacji pracowników. Będą umieli również lepiej zarządzać emocjami własnymi oraz pracowników w obliczu trudnych rozmów
- poszerzenie narzędzi i sposobów do motywowania pracowników;
3. ETAP III – Cochingowy styl zarządzania – jak rozwijać umiejętności pracowników i poprzez to, poprawiać wskaźniki biznesowe.
Cele edukacyjne szkolenia:
- rozwój kompetencji zarządzania rozwojem pracowników,
- usprawnienie procesów planowania rozwoju nowych pracowników,
- zwiększanie efektywności biznesowej w zarządzaniu zespołem, poprzez rozwój kompetencji zespołu.
Wiedza:
Uczestnicy poznają modele coachingu jakie warto używać w zarządzaniu zespołem. Dowiedzą się jakie są zasady badania kompetencji pracowników. Będą wiedzieli, jak można analizować efektywność biznesową w zestawieniu z lukami kompetencyjnymi u pracowników.
Umiejętności:
- umiejętności analizowania u pracowników ich mocnych stron i obszarów do rozwoju;
- umiejętność udzielania dydaktycznej informacji zwrotnej;
- umiejętność przekładania celów biznesowych na rozwój kompetencji pracowników;
- umiejętność angażowania pracowników w poszukiwanie pomysłów i rozwój umiejętności własnych;
Kompetencje:
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili wdrożyć mechanizmy rozwojowe w zespole. Będą umieli lepiej diagnozować mocne strony i obszary do rozwoju swoich pracowników. Będą wiedzieli, jak wykorzystywać mechanizmy coachingowe w zarządzaniu.
4. Etap IV - Rozwój kompetencji przywództwa i budowania zespołu w oparciu Koncepcję Przywództwa Sytuacyjnego wg Blancharda i mechanizmy PROCESU GRUPOWEGO.
Cele edukacyjne szkolenia:
- wzmocnienie procesu świadomego zarządzania zespołem, zróżnicowanym pod względem posiadanej wiedzy i umiejętności oraz różnej motywacji do danych zadań/celów;
- budowanie autorytetu lidera oraz budowanie zespołu z wykorzystaniem wiedzy o procesie grupowym:
jak budować odpowiedzialne postawy w zespole,
jak rozwiązywać konflikty w zespole,
jak radzić sobie ze marudzeniem i narzekaniem w zespole.
Wiedza:
Uczestnicy poznają model przywództwa sytuacyjnego. Zapoznają się z teorią Procesu Grupowego i mechanizmami faz rozwoju małej grupy. Poznają czynniki wpływające na wypalenie zawodowe.
Umiejętności:
- umiejętność rozwiązywania konfliktów w zespole;
- umiejętność radzenia sobie ze spadkiem motywacji i marudzącym/narzekającym pracownikiem, który ma duży potencjał,
- umiejętność dostosowania komunikowania oczekiwań i sposobu zarządzania zadaniem w zależności od kompetencji i motywacji pracownika do danego zadania,
Kompetencje:
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili lepiej planować rozwój i budowanie zespołu. W obliczu ewentualnych konfliktów będą umieli świadomie prowadzić mediacje menadżerskie pomiędzy pracownikami. Uczestnicy zdobędą kompetencje stosowania modelu przywództwa sytuacyjnego w swoich zespołach, a rozumienie mechanizmów procesu grupowego pozwoli im bardziej skutecznie prowadzić zebrania i spotkania z pracownikami.
5. Etap V – Wystąpienia publiczne, tworzenie prezentacji multimedialnych oraz rekrutacja ludzi do pracy.
Cele edukacyjne szkolenia:
- Zwiększenie prawdopodobieństwa uzyskania oczekiwanego efektu wystąpienia publicznego dzięki zastosowaniu sprawdzonych metod na etapie przygotowania oraz skutecznych technik prezentacyjnych.
- Ograniczenie negatywnych emocji związanych wystąpieniami publicznymi.
- Uświadomienie atutów i rezerw własnego stylu prezentera.
- Przygotowanie uczestników od samodzielnej profesjonalnej rekrutacji ludzi do pracy.
Wiedza:
Uczestnicy poznają
Umiejętności:
- Budowanie pewności siebie przed i w trakcie wystąpień.
- Wykorzystania gestów oraz kontaktu wzrokowego.
- Poruszania się po sali, zarządzania przestrzenią.
- Skutecznej selekcji potencjalnych kandydatów.
- Prowadzenia ustrukturyzowanej rozmowy rekrutacyjnej.
- Praktycznego wykorzystania modelu STAR.
Kompetencje:
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili efektywnie występować publicznie, prowadzić zebrania oraz przygotować profesjonalną prezentację multimedialną.
W drugim dniu szkolenia uczestnicy zdobędą kompetencje skutecznej rekrutacji ludzi do pracy w oparciu o sprawdzone mechanizmy psychologii biznesu oraz samodzielnie prowadzić rozmowy kwalifikacyjne.