Akademia Trenera i Coacha Biznesu To kompleksowy, 6-cio etapowy projekt. Dla kogo? dla osób wiążących swoją przyszłość zawodową z obszarem zarządzania ludźmi menedżerów personalnych i kandydatów na to stanowisko tenerów wewnętrznych, trenerów biznesu i kandydatów do zawodu trenera kadry kierowniczej, która w zakresie swoich obowiązków lub swoich oczekiwań, widzi potrzebę rozwijania i wspierania swoich współpracowników w rozwoju umiejętności pracowników działów personalnych i kadr Celem Akademii jest dostarczenie uczestnikom umiejętności związanych z prowadzeniem coachingu oraz szkoleń warsztatowych poprzez: pogłębienie wiedzy i umiejętności uczestników, związanych z projektowaniem szkoleń, w tym w zakresie technik i narzędzi analizy potrzeb szkoleniowych, tworzenia i prowadzenia warsztatów szkoleniowych, badania efektywności szkoleń rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie pracy z grupą: wykorzystania aktywizujących i atrakcyjnych metod przekazu treści wykładowych, technik komunikacji interpersonalnej, radzenia sobie w sytuacjach trudnych rozwój praktycznych umiejętności radzenia sobie w roli coacha i trenera biznesu Spodziewane efekty? WIEDZA - uczestnik ma wiedzę z tematów związanych z projektowaniem szkoleń, w tym w zakresie technik i narzędzi analizy potrzeb szkoleniowych, tworzenia i prowadzenia warsztatów szkoleniowych, badania efektywności szkoleń. Ma wiedzę z zakresu narzędzi i metod szkoleniowych, modeli powadzenia szkoleń. Wie też, czym jest coaching, jakie są jego rodzaje i odmiany, wie jak wygląda proces i struktura coachingu UMIEJĘTNOŚCI - uczestnik umie prowadzić coaching narzędziowy oraz potrafi prowadzić szkolenia z wykorzystaniem aktywizujących i atrakcyjnych metod przekazu treści wykładowych, używa warsztatowych metod w prowadzeniu szkoleń. Świadomie korzysta z technik komunikacji interpersonalnej. Potrafi radzić sobie w sytuacjach trudnych podczas szkoleń i podczas coachingu KOMPETENCJE - efektywnie pracuje w roli trenera wykorzystującego metody warsztatowe oraz w roli coacha. Rozwija praktyczne umiejętności radzenia sobie w roli trenera, coacha i konsultanta. Dba o własny rozwój, potrafi analizować swoje mocne strony i obszary do rozwoju Program Akademii: KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W PROWADZENIU SZKOLEŃ - NARZĘDZIA PSYCHOLOGII PRAKTYCZNEJ - narzędzia budowania kontaktu z grupą- elementy typologii osobowości- konstruktywne komunikaty - asertywność w prowadzeniu szkoleń ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH - wprowadzenie do analizy potrzeb szkoleniowych - badanie potrzeb szkoleniowych w szerokim kontekście- narzędzia i metody badania potrzeb - narzędzia komunikacyjne służące do rozpoznawania potrzeb- badanie potrzeb szkoleniowych w kontakcie bezpośrednim - interpretacja i wykorzystanie wyników tego badania BADANIE EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ - czynniki mające wpływ na efektywność szkoleń- poziomy badania efektywności szkoleń- przegląd najbardziej znanych metod badania efektywności szkoleń- cele szkolenia a kryteria pomiaru jego efektywności - ewaluacja szkoleń a gwarancje efektywności- narzędzia pomiaru efektywności szkoleń LOGIKA TWORZENIA WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH - przekładanie wniosków z analizy potrzeb na cele i zakres projektu- wybór tematów do projektów otwartych- metodologia, formułowanie celów i efektów projektu- logika/metodologia tworzenia projektów szkoleniowych- tworzenie indywidualnych konspektów szkoleń- analiza SWOT i weryfikacja stworzonych konspektów- praktyczne testowanie konspektów - wprowadzanie korekt SZTUKA WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH - struktura prezentacji- gesty i praca głosem, mimika, kontakt wzrokowy, postawa- wykorzystanie przestrzeni- stres- odpowiadanie na pytania- slajdy jako narzędzia wsparcia PROWADZENIE SZKOLEŃ METODĄ WARSZTATOWĄ - ZAŁOŻENIA I METODY I - przypomnienie form pracy aktywnej z grupą- dobór formy ćwiczeń do celu szkolenia, stopnia zaawansowania grupy, etapu procesu grupowego- zasady konstruowania doświadczeń - etapy prowadzenia szkoleń- trenowanie poszczególnych etapów prowadzenia szkoleń PROWADZENIE SZKOLEŃ METODĄ WARSZTATOWĄ - ZAŁOŻENIA I METODY II - MODEL DIAGNOSTYCZNY PROWADZENIA SZKOLEŃ - zasady konstruowania doświadczeń - etapy prowadzenia szkoleń modelem diagnostycznym, wprowadzenie modelu pracy szkoleniowej wraz z jego kluczowymi elementami - trenowanie poszczególnych etapów prowadzenia szkoleń przez poszczególnych uczestników (psychodrama - diagnoza, analiza, tworzenie sytuacji korekcyjnej z wprowadzeniem modelu, trening) DYNAMIKA PROCESU GRUPOWEGO I JEJ WYKORZYSTANIE W PROCESIE DYDAKTYCZNYM - faza rozwoju małej grupy- faza zależności- faza różnicowania- faza kryzysu odpowiedzialności - atak na lidera- faza nadzwyczajnej mocy grupy- faza realnych możliwości ZASADY PROWADZENIA TRENINGU ON THE JOB - INDYWIDUALNYCH SESJI SZKOLENIOWYCH W MIEJSCU PRACY - Jak pracować jako trener dla określonej grupy zawodowej np. menadżerów, handlowców? - Jak udzielać informacji zwrotnych zawierających kompletne standardy postępowania?- Jak budować sytuacje korekcyjne w oparciu o modele i standardy?- Jak zwiększać szanse na wdrożenie trenowanych umiejętności przez szkolonego indywidualnie? TRUDNE SYTUACJE W PRACY TRENERA PODCZAS PROWADZENIA SZKOLEŃ - typowe trudne sytuacje w pracy szkoleniowej- praca z zakłóceniami- trener wobec konfliktu w grupie Brzmi interesująco? Zadzwoń do nas! Skontaktuj się z nami -> Telefon: +48 543 934 966E-mail: pawel.sutowicz@csic.pl